Comfort Kasten logo
Home » Over Ons
Kleurstalen kast showroom Broek Op Langedijk

Wie wij zijn

Comfort Kasten is al ruim 20 jaar de kastenmaker en specialist op het gebied van keukens en kasten op maat. Met onze ruim 20 jaar ervaring en onze geheel eigen productie is bij ons vrijwel alles mogelijk. Van ontwerp en advies tot het leveren van luxe kasten en meubelen op maat. En dat alles volledig naar uw wens. Met onze ervaring in het ontwerpen, maken en plaatsen van maatwerk kasten, wordt de hoogste kwaliteit door ons gegarandeerd. Voor ontwerp, advies en offertes bent u van harte welkom in onze showroom!

Onze garanties
Investeren in de toekomst
Duurzaamheid
Hoe wij werken

Onze garanties

Sinds de oprichting in 2001, is Comfort Kasten uitgegroeid van winkel met uitsluitend dealerschappen van verschillende leveranciers en merken, zoals Bruynzeel, Garobe, Raffito, Storemax, Parador en Inquino, naar een onderneming die nu echt alles van A tot Z volledig in eigen beheer uitvoert.
Met name beperkingen van de mogelijkheden en een beperkte invloed op de uiteindelijke details, als ook onze afhankelijkheid van de leveranciers bij het oplossen van problemen bij productiefouten en transportschades, gaf de doorslag om alles volledig in eigen beheer te gaan doen.
Met deze onafhankelijkheid kunnen wij echt garant staan voor “kwaliteit tot in detail” waarmee Comfort Kasten zich altijd al heeft geprofileerd. Van advies en ontwerp tot productie en de montage, alles doen wij nu voor u in onze eigen onderneming. Daarmee kunt u als klant niet alleen vertrouwen op een eerlijk en deskundig advies, maar ook dat wij alle afspraken die wij met u maken volledig kunnen nakomen.

Voor kwaliteit tot in detail

Investeren in de toekomst

In 2019 zijn wij als investering in kwaliteit overgegaan op tot geheel eigen productie van al onze producten. Deze investering geeft ons het volledige proces, van advies en ontwerp tot productie en montage, volledig in eigen hand.
Naast het feit dat wij nu echt alles kunnen maken wat productietechnisch haalbaar is, hebben wij nu ook de volledige invloed op alle zichtbare details van alles wat wij maken. Verder wordt door de volledig eigen productie niet alleen bespaard op inkoop- en transportkosten, maar behoren daarmee ook de productiefouten en transportschades, die toch regelmatig voorkwamen, nu tot het verleden. Daarnaast zijn wij nu ook bijna niet meer afhankelijk van de levertijden van onze toeleveranciers, omdat wij nu een ruime voorraad grondstoffen aan kunnen houden. Dit geeft ook een behoorlijke verkorting van onze levertijden. De investering om echt alles volledig in eigen beheer te doen geeft dat wij u echt “kwaliteit tot in detail” kunnen garanderen.

Zo hebben wij in 2019 een CNC-bewerkingscentrum aangeschaft. Deze machine maakt niet alleen alle benodigde onderdelen uiterst nauwkeurig op maat, maar bedenkt zelf ook hoe de onderdelen het meest efficiënt uit een plaat kunnen worden gehaald. Hierdoor wordt niet alleen het restafval tot een minimum beperkt, maar verlaagd dit ook de doorlooptijd van de productie aanzienlijk.
Hiermee maken we een sprong vooruit in kwaliteit, duurzaamheid en levertijd.

In 2022 hebben wij een nieuwe kantenlijmer aangeschaft. Deze geavanceerde machine zorgt voor de volledige randafwerking van de panelen. Onze nieuwe kantenlijmer is voorzien van de nieuwste technieken, waardoor de kwaliteit van onze randafwerking op het hoogst haalbare niveau van dit moment ligt. Met deze machine hebben wij de mogelijkheid om de randafwerking zonder lijmvoeg aan te brengen, waardoor er nagenoeg geen naad meer zichtbaar is tussen het paneel en de kunststof afwerkranden. Daarnaast is met deze manier van afwerken een hoogst haalbare vochtbestendigheid van de panelen te garanderen en daarmee probleemloos toepasbaar in een vochtige omgeving zoals de badkamer, bijkeuken als keuken.
Daarnaast gaat door de extreme nauwkeurigheid van deze machine de foutproductie naar nagenoeg nihil. Hierdoor beperken wij niet alleen de uitval en daarmee onze afvalstroom, maar kunnen wij ook onze kwaliteit volledig waarborgen.

Duurzaamheid

Natuurlijk gebruiken wij in het productieproces ook de nodige energie. In 2023 hebben wij daarom het dak voorzien van de nodige zonnepanelen. Op jaarbasis wekken deze panelen nu ruim meer energie op dan dat wij binnen ons bedrijf verbruiken en daarmee produceren wij, zeker op de zonnige dagen, nu volledig op groene energie.
Daarnaast is door de eigen productie een behoorlijke afname in het aantal transportbewegingen ontstaan. Van meerdere transporten van diverse leveranciers per week, naar enkele transporten van grondstoffen per maand. Ook dit draagt aanzienlijk bij aan een duurzamer eindproduct. Verder draagt de opsplitsing van de dagen dat onze showroom uitsluitend op afspraak is geopend en de normale openingstijden bij aan een behoorlijk efficiënter energieverbruik.

Hoe wij werken

Van advies tot ontwerp

U bezoekt (bij voorkeur) onze showroom:
 
Dit kunt u geheel vrijblijvend en zonder afspraak doen op donderdag, vrijdag en zaterdag. Het kan daarbij zo zijn dat er meerdere klanten tegelijk ons bezoeken en u, onder het genot van een kopje koffie of thee, even moet wachten totdat wij u kunnen helpen.

Wilt u liever op afspraak komen, dan kan dit op dinsdag en woensdag of soms op een ander tijdstip wanneer onze showroom niet geopend is.
Bij een gemaakte afspraak kunt u er zeker van zijn dat u ongestoord, maar nog wel geheel vrijblijvend, wordt geholpen en waarbij wij alle tijd voor uw wensen kunnen nemen.

Bij een bezoek aan onze showroom is het verstandig om een paar foto’s van de situatie, eventuele bouwtekeningen en globale maatvoering mee te nemen.
Hier kunnen wij dan gelijk voor u aan de slag met een advies en vaak zelfs een ontwerp. Ook kunt u dan gelijk de vele showroom voorbeelden en verschillende details bekijken die wij in het ontwerp kunnen toepassen.

Het parkeren kan uiteraard gratis op ons eigen terrein.

Per e-mail:

Ook kunt u een offerte aanvragen per e-mail, zonder onze showroom te bezoeken.
Zoals er vele wegen naar Rome leiden, is dit wel een minder goede manier om tot een goed advies of juiste offerte te kunnen komen. Dit omdat er voor een goed advies en een correcte offerte er heel veel variabelen van invloed zijn. Deze variabelen zijn beter gezamenlijk te bespreken tijdens een showroombezoek, dan via gemaakte aannames in een e-mail.
Voor een offerteaanvraag via de e-mail hebben wij dan ook alle specifieke wensen van u nodig, maar minimaal de gewenste materialen, kleuren, indelingen, afmetingen, uw woonplaats en gewenste levertijd.

Uw aanspreekpunt:

Normaliter hanteren wij de afspraak dat u altijd een vast aanspreekpunt heeft bij Comfort Kasten.
Hij zal het hele traject, vanaf het advies tot en met de montage, voor u uitvoeren. Dit voorkomt niet alleen de kans op misverstanden, maar maakt het voor u ook veel gemakkelijker om zonder zorgen eventuele aanpassingen in de details en goede afspraken met ons te maken.

Van offerte tot levering

De offerte:

Na het maken van een goed en passend ontwerp, maken wij voor u een gedetailleerde prijsopgave.
Hierin geven wij u een overzicht van alle benodigde onderdelen met alle bijbehorende individuele prijzen. Daarnaast offreren wij de montagekosten ook altijd apart.

Bij akkoord ontwerp en offerte:

Wanneer u akkoord gaat met het ontwerp en bijbehorende offerte, komen wij altijd op locatie de exacte maatvoering opnemen. Al is het maar een nachtkastje. Hiermee nemen wij de volledige verantwoordelijkheid voor de uiteindelijke maatvoering van u over.
Mocht bij het inmeten blijken dat de in de ontwerpen gevoerde maatvoering zoveel afwijkt dat de offerte of het gemaakte ontwerp niet meer klopt, dan zullen wij deze eerst opnieuw maken en aan u voorleggen voor een akkoord.

Nadat de maatvoering is opgenomen en de ontwerptekeningen en offerte definitief akkoord zijn, zullen wij het ontwerp in productie nemen en met u een verwachte leverdatum afspreken.

De levering en montage:

Uiterlijk tijdens de productie zullen wij al met u een definitieve montageafspraak maken.
Zowel de levering, als ook de montage zullen wij zelf uitvoeren. Doorgaans is hierbij ook uw Comfort Kasten aanspreekpunt aanwezig.
Uiteraard nemen wij al ons afval weer mee en laten wij de ruimte weer zo netjes achter zoals wij die bij aankomst aangetroffen hebben. Direct na de montage zullen wij ons product aan u opleveren en factureren.

Betaling:

Afhankelijk van de opdracht en situatie kunnen wij een aanbetaling van u vragen. Al onze producten worden namelijk speciaal voor u gemaakt en vragen vaak een aanzienlijke voorinvestering van onze zijde. De betalingscondities zullen uiteraard al met u worden besproken tijdens het offertetraject.